Lørdagspusling

Det har vært stille en stund fra meg. Er aktiv på twitter, men har ikke hatt overskudd til bloggen i det siste. I kveld har jeg hatt “husmorferie” noen timer, med mann og unger er ute av huset. Koser meg med å bake Bananbrød. Er andre gangen jeg lager det, nå med mine egne justeringer.

Disse glassene har jeg kjøpt på Ikea, og er kjempe fine på vår/sommer bordet.
BANANBRØD
4 - 5 dl hvetemel
1-2 egg
3  godt modne bananer
0,75 dl smeltet smør
1 ts vaniljeekstrakt
1 ts bakepulver
Spe med melk til passe konsistens
Jeg hadde også litt brunt sukker i røren, men ikke nødvendig hvis bananene er søte og overmodne.
Strø kanel og brunt sukker på toppen, eller ha i røra hvis du ønsker. Tror jeg skal prøve med nøtter i røra neste gang.
Stekes i brødform ved 200 grader til den er gylden.
2012-04-21-037-751510
post signature

1 kommentar:

  1. Nydelig glass!
    Bananbrød har jeg aldri hørt om, men det høres godt ut:)
    Tusen takk for kommentar hos meg!:)
    Ha en fin fin kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett