Oppussing stue: del 2

Endelig har jeg tid og krefter til å legge inn enn oppdatering her på bloggen.
Det har vært veldig travelt å pusse opp samtidig som man er i full jobb, og med to små løpende rundt seg. Så malingen har tatt mye lengre tid enn jeg hadde trodd.
PS! Lukk øynene for diverse rot som dukker opp i bildene. ;)
11052009418
Denne veggen var den føste som ble ferdig, og det var ikke før jeg skulle begynne på andre malingsspann at jeg oppdaget at den var blitt malt med glans 80! :) Så nå er denne veggen og taket i glans 80, mens de andre veggene har glans 40. Ikke at det vises så veldig godt..
11052009419
Denne veggen hadde også fått første strøket med glans 80, men nå er det malt over ett strøk med glans 40.
25052009422
På langveggen i stua er det et karnappvindu som hadde et stort tre utenfor, det tok utsikten til halve vinuet. Det har nå blitt sagd ned. Det har også en stygg markise hengende utveindig som skal skrues ned. Vi skal bestille enkle hvite persienner å ha her.
25052009423
Her har taket fått ett strøk grunning og begynnelsen på ett strøk med glans 80.
09062009425
Og nå har vi kommet så langt. Skal prøve å gjøre meg ferdig med første strøket i dag. Så går det nok raskere å få malt andre strøket kan jeg tenke meg.
11052009420
Her er tapeten vi har valgt til å ha på de veggene som har malerstrie i dag. Først skal det tapetseres en veggfornyer, før denne tapeten skal opp. Selvfølgelig med tremønster!
FDEB0BF975B3171C98DABD81E10810C1

6 kommentarer:

  1. Jeg har problemer med å åpne bloggen min i dag.. er det flere som har problemer med dette?

    SvarSlett
  2. så fint det ble i stuen!litt av en jobb som er gjort må jeg si.Den tapeten blir jo bare råstilig.Har ikke merket noe med åpningen av min blogg.Ha en fin kveld,klem

    SvarSlett
  3. Stilig tapet du hadde valgt. Heelt enig i at det tar lengre tid å pusse opp enn man tror..desverre..jaja..jeg drømmer også om å bli ferdig med mine greier..er jo bare et rom da..og ikke et hus..
    Natti,natt!!

    SvarSlett
  4. Så fint det blir. Likte tapeten.

    SvarSlett
  5. Hei! Siden det er over 2 mnd siden siste innlegg, tas du av nib:) Hjertelig velkommen tilbake hvis du begynner å blogge igjen!

    SvarSlett