Før bilde av stua!

Her kommer en liten snik titt på stua som skal pusses opp!
Desverre er budskjettet litt begrenset, men man kommer langt med maling og litt egen innsats! (håper jeg!) :)

Veggen til venstre er vendt mot kjøkkenet. Muligens vil denne bli revet når vi får råd å pusse opp kjøkkenet. Men den fungerer bra som et skille mellom spisebord på kjøkken og i stua, så det vil kanskje bli dumt å miste den funksjonen? Ser for meg en stickers fra Ferm-living med greinmøster hengende nedover på denne veggen.
Skyvedøren går ut til vinterhagen. Jeg har lyst å male den brune rammen i hvitfarge som tak, muligens med lakk.

Jeg har litt angst for all denne furuen, så den skal males i en hvitfarge! Foreløpig heller jeg mot 80 glans i tak, på dører og lister, og 40 glans på veggene.




På veggen bak sofaen har jeg lyst på en frisk tapet! Litt kjedelig at det er ei dør på den veggen da.. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med veggen mot mursteinspipa. Muligens en matchendes tapet til fondveggen. Ellers så blir den malt i en matchendes farge. Mursteinen har jeg veldig lyst å male.. må bare få overtalt mannen først! :)

Gulvet skal slipes og oljes i en mørkere farge. Noen som har gjort dette før?

Jeg tar gjerne i mot tips til farger på tapet, panel, gulv osv.
Vi har mørk blå sofa.

Her kan du se hvordan stuen ble til slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar