Bursdag

I morgen fyller jenta mi 7 år!
Jeg holder nå på med å forberede jenteselskapet som skal være i morgen med 9 jenter fra klassen.



Øverst på ønskelisten hennes var muffins, som nå står ferdig pyntet i kjøleskapet.



Bildene er tatt fra isbosken, men i morgen skal de stå på et sølvfat med stett. Siden jeg ikke fant alle delene til kremsprøyta mi, måtte jeg improvisere med en brødpose og tut som ikke funket helt optimalt. Men jenta mi ble veldig fornøyd, og det er jo hovedsaken.

Jeg har også laget gele i glass skåler som skal pyntes i morgen.
Ellers blir det winerpølser med brød og potetmos til middag.


Slik ble geleskålene:


6 kommentarer:

  1. Hei! Gratulerer med ny blogg, og takk for at du følgjer The Deco Detective =) Du er den første norske som følgjer. Muffinsane ser veldig gode ut! Likte også tremønsterposten! Lykke til med blogginga!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det! :)
    Koselig at du titter innom bloggen min TheDecoDetective! :)

    SvarSlett
  3. heisann og hoppsan !

    Måtte innom å se hvem som vil følge meg vet du. Tusen takk for at du vil det :)

    Da blir det en humpete tur...jeg finner på masse rart :)

    Jeg liker å titte innom mine følgere å kommentere littda.

    Gleder meg til å se at dere pusser opp.

    Gikk bursdagen som forventet ?
    Klem irina

    SvarSlett
  4. Heisan Irina! :)

    Synes bloggen din er både morsom og gir mye inspirasjon! Får meg også til å savne Trondheim.. :) flyttet sørover i fjor sommer.

    Bursdagen gikk veldig bra! Og det virket som de fleste var fornøyde når de dro hjem.. Desverre var jenta mi litt lei seg for at ikke alle var like "snille", men det er vel slik man må regne med i barneselskaper.

    Nå gjenstår bare familieselskapet som er utsatt til neste helg pga. omgansyke i huset!

    God helg!

    SvarSlett
  5. Så fine muffins? hvordal laget du glasuren så "klumpete"?

    SvarSlett
  6. Jeg brukte en kremsprøyte tut i en brødpose, siden jeg ikke fant alle delene til kremsprøyta mi.. :) Så lagde jeg små topper rundt hele.

    Glasuren laget jeg av smørkrem med rød konditorfarge.

    SvarSlett